Koliko košta gol tehnologija i zašto je "večiti" ne koriste u Super ligi?

Autor: Mihajlo Vidojević
utorak 25.09.2018.
20:26
Izvor: Sportske.net, rts.rs

Sudijski analitičar Dejan Nedić konstatovao je da su srpskom fudbalu potrebna VAR I gol tehnologija, kao I da nikada nećemo sa sigurnošću znati da li je Boaćijev gol zaista regularan.

Epa/Annegret Hilse
Epa/Annegret Hilse

Povezane vesti

Gostujući u magazinu “OKO” na Radio televiziji Srbije, bivši sudijski arbitar a sada sudijski analitičar Dejan Nedić govorio je o spornom momentu sa 158. "večitog" derbija.

Nedić je konstatovao da će situacija iz 72. minuta ostati nerazjašnjena jer na osnovu dostupnih snimaka ne može da se kaže da li je lopta posle udarca Ričmonda Boaćija prešla zamišljenu gol liniju.

"I ova situacija je pokazala da je gol tehnologija neophodna. Ako ste primetili, samo na derbi utakmicama naša Sudijska komisija delegira petoricu sudija. Ovde smo imali tog petog sudiju ali smo videli da to nije bilo uspešno, odnosno i dalje je polemika. Zašto? Zato što su UEFA i FIFA uvele gol tehnologiju jer ljudsko oko i dalje ne može da... Ljudsko oko može da 'snimi' da li je lopta prešla liniju vrata samo ako je strogo u liniji, a da bi bio u liniji on mora da bude u terenu jednom nogom", objasnio je Dejan Nedić.

Zanimljivo je to da na stadionima Crvene zvezde i Partizana postoji gol tehnologija, ali se ona koristi samo na utakmicama Lige šampiona i Lige Evrope gde je ona obavezna.

"Apsolutno je potrebna, ali gol tehnologija je jako skupa 'igračka' jer njeno uvođenje košta 200.000 evra. Mi na naša dva najveća stadiona imamo gol tehnologiju ali nije aktivna. Ona se aktivira samo kada se igra Liga šampiona ili Liga Evrope i to tako što sudijski tim od službenika UEFA dobija sat na kome piše GOL i koji je vezan za elektroniku. I kad bi smo hteli, to je velika para, a apsolutno da je gol tehnologija neophodna", dodao je Nedić.

Poznati sudijski analitičar "glasa" I za VAR tehnologiju u srpskom fudbalu.

"Što se tiče VAR-a, on je još skuplji. On se odnosi na isključenja, ofsajd položaje i ostalo, ali jednostavno, apsolutno je potrebno i jedno i drugo", zaključio je Nedić.

Ne propustite

Preporuka za vas

Obavezno pročitati

WEB preporuke

Komentari

45 Komentara

Ili komentariši kao gost:
avatar
BloodY RippeR
Wednesday, 26.09.2018
15:07

Prvo u vreme kamera od 5 dolara tebi ne treba klasicna gol tehnologija vec 2 kamerice u stativama ili dole na zemlji i sasvim je dovoljna. Znaci desila se situacija i proslo je 2-3 min samo dok su se igraci raspravlali sa sudijom. Ovako neko pored terena ko vodi brigu o kamerama pozove sudiju koj drzi tablu za izmene da potvrdi ili ako on nije siguran ode i glavni sudija pogleda i donese odluku. Aj sad nama bas trebaju tehnologije koje trenutno salju dal je gol ili ne. Nego nece da bude posteno pa onda i traze izgovore o cenama i ostalim izgovorima.

avatar
Iznogoud
Wednesday, 26.09.2018
13:36

A i ugradnja nove travnate poruke kosta "samo" 200 000 €. Meni nekako bitnije da se igra lep i brz fudbal, umesto ovog bunarenja po oranicama, nego da u dve utakmice godisnje budemo 100% sigurni da li je gol.

avatar
Agent Provocateur
Wednesday, 26.09.2018
12:16

Svi mase poentu. Ajde Var i Gol tehnologija ali mi nemamo ni jednu obicnu kameru u odgovarajucem uglu koji bi nam pokazala da li je ili nije gol. Znaci rade prenos sa nekoliko kamera a mi pricamo o Goal line i VAR, dajte ljudi - mi nemamo kameru u pravcu gol aut linije koja bi pokazala da li je korner ili centarsut izasao van.

avatar
nemam pojma
Wednesday, 26.09.2018
12:02

Danas postoje usluge satelita koje se primenjuju u Geodeziji i gde bi za ne veliki novac mogla biti snimana odozgo svaka utakmica sa velikom preciznošću, gde bi bili izbegnuti svi ofsajdi, pitanja da li je lopta prešla liniju terena ili gola, to bi moglo brzo da se obavi i objavi na ekranima. Naravno, to bi tražilo i stručnije, obrazovanije ljude mesto ovih tipova poput đokića, čija "facijalna ekspresija" sve govori, a bio bi nepotreban ovoliki broj sudija na terenu, jedan bi bio dovoljan, i to bi bila ušteda. Delegat bi kontrolisao izmene i slične stvari oko povreda igrača i njihovog saniranja. I u studiju bi sedeli po predstavnik svakog tima i jedan sudija, kako ga danas zovu VAR sudija. I ti klupski predstavnici bi morali biti stručno obučeni ljudi. Tada se uopšte ne bi gubilo ništa u tempu i vremenu, čak mislim da bi dobili ubrzane utakmice, a više ni bi ni razmišljačli o regularnosti. Samo, šta bi onda neki radili, kako bi muvali, muljali, nameštali. Ma bilo bi toga i tada, sa direktnim dogovorom sa akterima, ali bi i bilo mnogo sportskije i poštenije.

avatar
DekiStankovic5
Wednesday, 26.09.2018
12:59

Posaji tvoju zamisao u Uefa I Fifa,pa ti si bog!

avatar
ISTINA BOLI
Wednesday, 26.09.2018
16:46

hahahahahhahahahahahahha,ti si kralj :D Sateliti :D

avatar
Bojan Samardzic
Wednesday, 26.09.2018
10:40

Ako su glavni sudija i pomocnici placeni, ili iz bilo kog razloga s predumisljajem grijese, zasto onda neko misli da ce buljuk sudija u reportaznim kolima manje grijesiti? I kad pregledas snimak postoji slobodno sudijsko uvjerenje. Dobro, ne bi se desilo da sudija svira penal a da nikom nije jasno zbog cega, ali i dalje bi oni mogli da 'procjenjuju' da li je nesto za penal ili nije. Sto se tice gol-lajn tehnologije, apsolutno sam za, jer, ako se fudbal igra za golove, onda je najveci grijeh u svijetu fudbala priznati gol koji nije usao ili ponistiti gol koji je usao pola metra. Penal, crveni, ofsajd itd., to je ipak posredno i takva greska treba tek da dovede do gola, ali osnovno je da se moze pouzdano uopste reci da li je gol ili ne.

avatar
and0
Wednesday, 26.09.2018
10:00

"Due to the expense of goal-line technology systems, the technology is only currently used at the very top levels of the game. In domestic competition, goal-line technology is only regularly used in a few major European leagues: Serie A, Ligue 1, the Bundesliga, and the Premier League."
- Wikipedia

avatar
and0
Wednesday, 26.09.2018
09:56

Ljudi, ne zanosite se, ima milion stvari koje u ligi treba da se srede pre VARa...

avatar
DekiStankovic5
Wednesday, 26.09.2018
13:00

Cinjenica,ali isprani mozgovi!

avatar
prike
Wednesday, 26.09.2018
08:59

Kladim se da bi nasi mladi mozgovi napravili nesto slicno za par hiljada evra. Makar da se pokriva gol linija.

avatar
Čeki
Wednesday, 26.09.2018
00:19

Gol tehnologija nije skupa i bas je u nekom tekstu pisalo koliko kosta na mesecnom nivou. Nasa 2 kluba makar to mogu da priuste i trebalo je to da koriste na ovom derbiju kao sto sam i napisao u nekom od komentara. Ali nije mi jasno, kad se gleda sporna situacija preko te tehnologije ona se ubaci u program i vidi se da li je gol. Pa kako onda neki programer ili IT strucnjak nije uzeo i pauzirao snimak gde treba i ubacio ga u program da vidimo i saznamo da li je gol ili ne?

avatar
Man united
Wednesday, 26.09.2018
16:37

Не можеш ти са снимка из лошег угла да видиш ништа сем оптичке варке. Нема то везе са програмирањем. Гол технологија је заснована на томе да се у лопту угради чип, а на оквир гола разни сензори који инстант очитају тај чип ако лопта пређе линију. То запишти судији на сату истог трена и он зна да је гол.

avatar
Capitano
Wednesday, 26.09.2018
00:00

Eto ne mora VAR, ali gol tehnologija bi bila za pocetak ok. Neka FSS obezbedi na svim stadionima gol tehnologiju, kada imaju para za nacionalni stadion (koji je nevidjena glupost u zemlji koja nema ni jedan normalan stadion i za koju je plasman na neko veliko takmicenje ravan osvajanju istih), gol tehnologija bice sica.

avatar
ISTINA BOLI
Tuesday, 25.09.2018
21:36

To sam bas hteo da napisem,VAR je preskup,da li neko stvarno misli da ce FSS da izdvoji oko 700k eura po klubu,ali nije to samo da odmah daju 10m eura,nego sto ce svake godine davati bar jos 700k za novog clana lige koji vec nema VAR,ko ce placati dodatnih 5 sudija ili koliko ih je vec tamo? Da li je uopste normalno da se u klub kao sto je Dinamo Vranje,koji ima igrace koji skupa sa stadionom ne vrede pola miliona eura,da se njima ugradjuje VAR sistem? Evo imamo primer Novog Pazara,ugradis im VAR,ljudi ispadnu iz lige,pa ispadnu u trecu ligu,ne gleda ih ni rodbina,ali oni imaju VAR.

avatar
MALI PLAVI
Tuesday, 25.09.2018
22:42

Možda bi mogli da prenesu taj VAR sistem sa stadiona koji su ispali iz lige na one koji ulaze u SLS? Tako bi verovatno bilo jeftinije.

avatar
Man.United99
Wednesday, 26.09.2018
11:09

Kako da premestis instalaciju, prostoriju, i slicne stvari?mogu se prenijeti samo kamere i televizori a ostalo?

avatar
ISTINA BOLI
Wednesday, 26.09.2018
08:54

Pa nisam siguran koliko je to lako izvodljivo,tj sigurno nije kao da trebas lampu preneti,a i to bi isto kostalo,znaci svakako dodatni trosak. Ipak,em klubu kao sto je eto Vranje ne da ne treba uvoditi VAR,nego ne bi smelo o tome ni da se razmislja,a takvih kao Vranje ima vise nego klubova koji funkcionisu u kakvom takvom plusu. Da bi se uvodio VAR,prvo trebaju da se srede tereni bar u prve 2 lige,pa da se izgrade tereni sirom drzave,pa da se daje pomoc deci,a ne da im roditelji placaju treninge,pa da se samim tim dobije sto vise talenata,od kojih ce nasa liga napredovati na listi i od kojih ce nasi klubovi zaradjivati pare,pa unaprediti stadione koliko je to moguce,pa staviti reflektore na sve stadione,da se pomerimo od termina japanske lige i kada se to sve uradi,do tada ce VAR biti uveden svuda po Evropi,e onda ga lepo uvedemo i kod nas i tjt.

avatar
Колатерална Штета
Tuesday, 25.09.2018
23:03

Imaš i klub koji ispada iz lige. Samo premestiti svake godine sa onog ko je ispao na onog ko se izborio za ligu.

avatar
AlexPFC
Tuesday, 25.09.2018
20:46

Čitao sam negde da instalacija gol tehnologije košta oko 200,000 € a njeno korišćenje 3,500 € po utakmici. Što se tiče VAR tehnologije, ona košta Nemce oko 1,8 miliona € po sezoni. Nisu menjali broj sudija na terenu pa su dvojicu sudija što stoje uz gol-aut liniju, poput onog Đokića, prebacili u kabinu sa ekranima.
Navodno je bilo i priče da je FIFA bila spremna da pomogne siromašnim ligama u vezi gol tehnologije po principu da svaki klub participira 15,000 € a ostatak bi FIFA pokrila, dok bi troškove korišćenja te tehnologije pokrivao fudbalski savez. E sad, šta je od ovoga sve tačno...
Čak sam i Terzića danas negde čuo kako se i on maksimalno slaže sa uvođenjem VAR tehnologije, pa kad je već tako neka se uvede već jednom.

avatar
ISTINA BOLI
Tuesday, 25.09.2018
22:03

Nisi dobro citao,200k eura je po klubu,ne ugradjuje se gol tehnologija na tv prenos momce,nego na golove klubova,al dobro za koga navijas,dobro si i ovoliko napisao.

avatar
ISTINA BOLI
Wednesday, 26.09.2018
16:57

Odakle tebi da ce nas voditi kao siromasnu ligu? Trenutno smo 18ti u Evropi i samo je Zvezda od Evrope uzela 20m,sigurno da ne misle da se nema para. Kao druga stvar,napisao si da Nemce godisnje VAR kosta 2m eura,to nije koriscenje,nego sudije koje placaju da gledaju VAR,da javljaju i sta vec treba,a VAR po stadionu je oko 700k eura,gol tehnologija 200k eura ili ti za nasu ligu 10m i 4m eura.

avatar
AlexPFC
Wednesday, 26.09.2018
01:11

Naravno da je 200,000 € po klubu a dole sam napisao da je FIFA ponudila siromašnim ligama da svaki klub participira sa po 15,000 €

''ne ugradjuje se gol tehnologija na tv prenos momce,nego na golove klubova''

Što se tiče ove tvoje mudre misli koja ti je očigledno iznenada ispala iz malog mozga pomoću uloženog iq potencijala nivoa sobne temperature, nije mi samo jasno ko je pominjao bilo kakvu ugradnju na tv prenos?
Je l' je ta ''ugradnja'' neka veština kojom si ovladao pomoću čekića i klešta dok si jednog dana popravljao motokultivator, pa je ovom prilikom pominješ i sav ponosan se njom hvališ?
U svakom slučaju kada bi pažljivije čitao napisano, uvećao bi šansu da ne ispadneš glup...

avatar
SvetskiSampion
Tuesday, 25.09.2018
20:44

Dati tolike pare na superligu koja ciji je kvalitet generalno los nije isplativo.

avatar
MMK
Tuesday, 25.09.2018
22:21

Slazem se i ne slazem se... Mozda je to jedan od koraka poboljsanja nase lige, svakako moze biti pozitivna stvar

avatar
Колатерална Штета
Tuesday, 25.09.2018
23:09

Ali to podiže kvalitet lige. Manje su malverzacije na temu, sudijske greške se svode na minimum. Ko nije za VAR i gol tehnologiju, tu su mutna posla

avatar
Tuesday, 25.09.2018
20:40

Ne odgovara to Zvezdi i Partizanu,zato sto ne bi mogli da kradu da se ne lazemo.

avatar
ISTINA BOLI
Tuesday, 25.09.2018
22:06

Nema tu sta da im ne odgovara,moze i sa VAR-om da se krade samo tako,a i nema tu sta,kakvi god da budu i jedni i drugi ce biti u top4 svake sezone,tj za evropska takmicenja im je isto,a to im je jedino i bitno,jer tu leze pare.

avatar
Man.United99
Tuesday, 25.09.2018
22:17

Nema to veze s tim kod nas se svake godine ugasi neki klub. Ti mu ugradis Var on se ugasi za godinu dve i sta onda???